Stoppen Miles & More Visa Card

In oktober 2018 zijn Miles & More en Qander een samenwerking aangegaan, waarin we de Miles & More Visa Card hebben geïntroduceerd op de Nederlandse markt. Helaas blijft het succes van het Nederlandse kaartprogramma uit, waardoor we genoodzaakt zijn om onze samenwerking stop te zetten. Hierdoor worden de volgende kaartprogramma's beëindigd:

  • Miles & More Visa Blue Card
  • Miles & More Visa Gold Card

De bestaande overeenkomsten van deze Miles & More kaartprogramma's worden opgezegd. U ontvangt of hebt inmiddels een e-mail en/of brief hierover ontvangen.

Mogelijk hebt u vragen over het stopzetten van de kaartprogramma's, daarom vindt u hieronder de meest gestelde vragen en antwoorden.

Komt u er toch niet uit? Dan kunt u ons altijd bellen. Onze medewerkers zijn van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar op telefoonnummer 073 - 646 25 30.

Veelgestelde vragen

  • Hoe lang kan ik nog aankopen of betalingen doen met mijn Miles & More Card?
    U kunt tot 1 mei 2020 aankopen of betalingen doen met uw Miles & More Card. Vanaf 1 mei 2020 is het niet meer mogelijk om aankopen of betalingen te doen.
  • Kan ik nog een andere creditcard of betaalkaart bij jullie afnemen?
    Nee, dit is helaas niet mogelijk. Qander geeft geen creditcards of betaalkaarten meer uit.
  • Kan ik na 1 mei 2020 ook in termijnen blijven betalen?
    Indien u op dit moment in termijnen betaalt, dan verandert dit niet. De maandelijkse lasten blijven gelijk. U blijft gewoon betalen op de wijze die u gewend bent tot het volledig uitstaand saldo is ingelost. Hierna wordt uw rekening gesloten.
  • Wat gebeurt er met een gereserveerd bedrag op mijn Miles & More Card voor een transactie na 30 april 2020?
    Vanaf 1 mei 2020 kunnen er geen transacties meer gedaan worden. Iedere transactie na 30 april 2020 zal geen doorgang vinden. U kunt de transactie het beste tijdig opnieuw verrichten met een andere creditcard of een andere betaalwijze.
  • Wat gebeurt er met een periodieke betaling, bijvoorbeeld voor een abonnement, die nog plaatsvindt op mijn Miles & More Card?
    Vanaf 1 mei 2020 kunnen er geen transacties meer gedaan worden. Iedere transactie na 30 april 2020 zal geen doorgang vinden. U kunt de periodieke betaling het beste tijdig overzetten op een andere creditcard of een andere betaalwijze.
  • Wanneer wordt de teveel betaalde kaartbijdrage verrekend of teruggestort?
    De teveel betaalde kaartbijdrage wordt uiterlijk in de eerste week van mei 2020 verrekend of teruggestort. Dit geldt uiteraard ook voor de kaartbijdrage van een eventuele partnercard.
  • Er is een partnerkaart gekoppeld aan de Miles & More Card, wordt deze opgezegd?
    De opzegging die u hebt ontvangen geldt ook voor de partnerkaart. Na 1 mei 2020 is het niet meer mogelijk om aankopen of betalingen te doen met de partnerkaart.
  • Blijf ik toegang houden tot Mijn Qander omgeving en/of de Qander app?
    U blijft ook na 1 mei 2020 toegang houden tot uw Mijn Qander omgeving en/of uw Qander app.
  • Is het mogelijk om extra of volledig in te lossen?
    Extra inlossen is altijd mogelijk en is boetevrij. Dit kan op twee manieren:
    1. Via Mijn Qander
    2. Via een bankoverschrijving naar Stichting Incasso Qander in ’s-Hertogenbosch, IBAN NL50 INGB 0677 3486 65 onder vermelding van uw postcode, huisnummer en rekeningnummer.
    Uw betaling ziet u terug op uw volgende rekeningoverzicht. Houd daarbij rekening met een verwerkingstijd van maximaal 7 werkdagen. U kunt uw betaling ook zien op het transactieoverzicht in Mijn Qander.
  • Tot wanneer ontvang ik nog rekeningoverzichten?
    Als u in termijnen terug blijft betalen, dan ontvangt u rekeningoverzichten zolang u nog uitstaand saldo hebt. Indien u maandelijks het volledige saldo aflost, dan ontvangt u uiterlijk één maand na het volledig aflossen uw laatste rekeningoverzicht.
    Zolang u nog saldo hebt blijven uw rekeningoverzichten zichtbaar in de Mijn Qander omgeving en/of uw Mijn Qander App. Indien uw rekening is gesloten blijven uw rekeningoverzichten 24 maanden zichtbaar in de Mijn Qander omgeving en/of uw Qander app.
  • Kan ik de kaartlimiet van mijn creditcard nog wijzigen?
    Het is helaas niet meer mogelijk om uw kaartlimiet nog aan te passen.
  • Wat gebeurt er met de BKR registratie?
    Als u een creditcard met een kredietovereenkomst heeft, dan staat uw creditcard geregistreerd bij BKR. Deze wordt door ons afgemeld zodra u het totale openstaand saldo hebt terugbetaald en de storno periode van 56 dagen van de laatste automatische incasso is verstreken.
    U hoeft hier niets voor te doen.
  • Wanneer ontvang ik mijn farewell award miles?
    Uw farewell award miles worden omstreeks 30 april 2020 automatisch op uw Miles & More account bijgeschreven. Let op: u moet hiervoor op 15 april 2020 nog wél in het bezit van een actieve Miles & More Card zijn.